Thursday, August 4, 2011

Kalimatan Habibatan

Sabda Nabi sallAllahu `alaihi wasallam yang bermaksud:

"2 kalimah yang ringan di lidah,berat di atas neraca timbangandan disukai oleh Tuhan Yang Maha Pengasih ialah: SubhanAllahi wa bihamdih,SubhanAllahil-`Azim"

(Hadith Riwayat Bukhari & Muslim)

Bagi kaum hawa, kalau tengah memasak, menyidai kain, menyapu, atau berjalan-jalan, boleh amalkan. Yang kaum Adam pun sama. Orang Utara kata, biaq masuk dalam ati. InsyaAllah. Feel the difference.

6 comments:

fb said...

ok noted.. tq atas peringatan.. nanti saya memasak, menyidai kain, menyapu, atau berjalan-jalan,.. leh usaha melembutkan hati dan lidah penyebutnya hehe.. tp jangan suh lipat, gosok kain atau kemas umah ek.. x suka hukhukhuk

Siti Fatimah Kamaruddin said...

Fb: Aik, Nabi buat sume kerja tue, jgn malas2, rajin2kan dirimu. Hoho.

p/s:cmne sy nak suh awk buat semua tu, awk sendiri la yg kena buat kat umah tue, waduh2 bikin pusing. Haha.

fb said...

Haah ek.. saya lah kene wat sendiri.. typing error lah nie haha (ape kena mengena ngan typing error)

fb said...
This comment has been removed by the author.
fb said...

xde keje.. and x tau wat ape kat opis.. cukup lah tgk nie...
http://live.gph.gov.sa/

Siti Fatimah Kamaruddin said...

LIKE!