Saturday, May 28, 2011

Ahlan wa Sahlan


Alhamdulillah. A week full of great experience. Selesai Makmal Histopatologi, Isnin ini akan masuk ke Bank Darah pula untuk seminggu. InsyaAllah. Kesimpulannya, tidak kisah sejauh mana kita manjaga kesihatan kita, hakikatnya ujian Allah itu akan datang tanpa diduga. Bila-bila masa tanpa mengira umur. Semoga kita tergolong dalam golongan yang bijak, yang sentiasa membuat persiapan ke arah hari pertemuan hamba-hamba bersama Tuhannya.

Rakan-rakan prakikal sangat peramah dan happening, begitu juga dengan staff di dalam makmal. Terima kasih atas segala ilmu dan tunjuk ajar. Sometimes we must learn to say no. Muhasabah diri. Pergaulan yang agak bebas kadang-kadang merimaskan, di sini harus berperanan. Menghormati pendirian orang lain, tetapi jika masih tidak faham, kita perlu bersuara penuh hikmah agar tidak ada hati yang tidak terguris. InsyaAllah. Moga Allah pelihara diri. Jika terjebak kita punya masa untuk menjauhkan diri kerana ianya bisa menggelapkan hati.

Ahlan wa Sahlan ya Blood Bank. Sudah bersedia dengan soalan-soalan yang bakal ditanya. Bagaimana pula dengan soalan-soalan di alam barzakh kelak?Allahu Allah.

No comments: