Monday, June 18, 2012

Happiness


Dua kegembiraan.

Pertama.

Pagi tadi diumumkan kemenangan Ikhwanul Muslimin di dalam pilihan raya Mesir 2012 dengan pertolongan Allah s.w.t melalui Presiden Dr. Muhammad Mursi. Seorang hafiz Quran. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. Beliau berjanji dengan Allah dan rakyat Mesir untuk menjadi khadam kepada semua, berada atas padang yang sama buat seluruh rakyat, Islam atau Kristian tidak mengira sama ada mereka mengundi beliau atau tidak. 

Kedua.



Cuba teka.



Dapat teka?



Teka la.



Ok, tak dapat teka kan?



Kegembiraan kedua sebab dapat cari maksud qasidah Solatun bissalamil mubin. Suka!^_^. Pertama kali mendengarnya sewaktu Talaqqi Ustaz Uwais. Bersama-sama berqasidah dengan anak-anak murid Ustaz. Sempat lagi ustaz berseloroh mengatakan kalau qasidah Mawlid dapat RM 10 000, tetapi kalau kami percuma sahaja. Faham kan maksudnya? Maksudnya tidak berapa nak sedap. Huhu.

Oh ye. Seronok kalau kita berqasidah sambil kita memahami maksud qasidah bukan semborono berqasidah. Salah satu cara kita ingat pada kekasih Allah.Hari ini dah berapa kali asyik pasang qasidah ini. Kalian boleh google maksud qasidah ini.

Selawat serta salam ku persembahkan kepadamu wahai kekasihku, sebagai bukti keteguhanku, wahai Nabi s.a.w kekasihku.

Layakkah kita menganggap Muhammad s.a.w sebagai kekasih? Rasa jauh lagi tetapi saya akan usaha Ya Rasulullah! T_T

Boleh pergi di sini untuk mendengarnya.



No comments: