Thursday, April 19, 2012

Rabbi yassir wala tu'assir


Thesis. Assignment. Kelas. Presentation. Usrah. Program. Kebajikan. Taubat. Ikhlas. Jujur. Displin. Menjaga waktu. Sabar. Sahabat. Mujahadah. Keluarga. Doa. Amal. Kerja. Master. Rindu. Ibadah. Pengurusan. Hati. Teliti. Mawaddah. Bersangka baik. Kiamat. PRU. Dunia. Akhirat. Syria. Syahid. Jihad. Qasidah. Zikir. Khusyuk.

Semoga Allah pimpin setiap urusan. Wahai diri, perbaiki niat, perbaiki akhlak, perbaiki amal, perbaiki hubungan horizontal dan vertikal.

Banyak perkara berlaku dalam dunia hari ini. Tidak lain dan tidak bukan untuk Allah menguji siapakah di antara hamba-hambaNya yang benar-benar beriman. Siapakah yang benar-benar lepas akan ujian-Nya dengan jayanya.

Wahai diri, usah tertipu dengan dunia. Kerana dunia ini hanya persinggahan buat mengutip bekalan-bekalan akhirat. Be qanaah (merasa cukup dengan apa yang ada), be a good servant. InsyaAllah keep on praying. Allah is always there for us.

Semalam terdengar seorang rakan berkata;

"Hari-hari bangun pening kepala (sebab banyak benda nak buat)"


Semoga Allah mengurniakan petunjukNya kepadamu kawan. Saya hanya mampu berdiam diri sambil berkata-kata di dalam hati. Sungguh sehingga bila saya sendiri mahu berperanan menyedarkan rakan-rakan bahawa kita ini berada di dalam zon yang sangat selesa.

Adakah benar kita ini ansorullah? Atau kita ini orang yang jenis sukakan perubahan tetapi tidak bertindak atau juga yang sukakan perubahan dan bertindak atau tidak mempunyai kedua-duanya sekali? Jom tanya pada diri kita.

Ok. Jom sambung buat assignment. Sikit je lagi^_^.Seronok update blog. Bagi peringatan pada diri sendiri. Ini juga saksi buat saya di akhirat nanti. T_T


No comments: