Sunday, December 26, 2010

No words can describe it except...


Alhamdulillah. That's it.

Bersyukur kerana Allah menggerakan hati untuk membaca buku di atas dan memberi kekuatan menghabiskannya. Sejak matrik asyik dengar nama buku tersebut tapi tak pernah langsung nak membacanya sebab bila melihatkan kulit buku yang tak menarik minat. MasyaAllah, rupa-rupanya intipati buku ini sangat-sangat berguna buat diri, insyaAllah akan diamalkan dan sedang diamalkan. Kesannya, sangat positif Alhamdulillah.

Sesiapa yang menggelar dirinya seorang dai'e elok khatam buku ini terlebih dahulu sebelum membaca buku Apa Erti Aku Menganut Agama Islam dari penulis yang sama. Great motivation. Ada hikmah yang tersembunyi dan sudah pasti segalanya punya hikmah tinggal lagi diri kita untuk mencari. Sahabat-sahabat yang belum baca dapatkan ye buku tersebut dan yang dah baca jom sama-sama amalkan.

Terima kasihs sekali lagi buat adikku kerana meminjamkan buku tersebut, akan memilikinya nanti. Semoga kalian terus berperanan demi Islam. Mari sama-sama buang sifat mazmumah dan cuba semai dan tuai sifat-sifat mahmudah dalam diri. Banyakkan istighfar kerana kita bukan insan sempurna. No assumptions and be non-judgmental. Terima kasih tidak terhingga kepada Pensyarah subjek English for Occupational Purposes (EOP) di atas kelas yang sangat memberi motivasi dan inspirasi.

Bersyukur dan terus bersyukur.

1 comment:

norhasanin said...

Buku wajib yg dulunya dikeluarkan dr silibus usrah atas alasan tidak sesuai dengan waqi' Malaysia. In the end ramai yg rugi kerana gagal menikmati isinya yg penuh teguran dan sarat dengan nasihat. Seolah-olah Fathi Yakan sedang berbicara langsung dgn kita. Selamat membaca Siti.