Wednesday, August 19, 2009

KeranaMu

Pembaca yang budiman sekalian, jangan berhempas pulas belajar hanya kerana niat untuk mendapatkan duit, kedudukan dan sebagainya, tetapi niatkan keranaNya agar kita dapat membantu sesama Islam dengan ilmu-ilmuNya yang cukup luas. Mungkin kadang-kadang agak tersasar, namun tidak salah untuk mempunyai niat sampingan sebegitu, tetapi niat utama adalah keranaNya diikuti dengan niat-niat baik yang lain. Semoga Dia mempermudahkan urusan kita dalam pencarian ilmu dunia mahupun akhirat. Ameen...Sama-sama perbaharui niat dalam menuju redhaNya...

Ya Allah...ajarkan aku bahawa belajar ini bukan untuk sesiapa, tetapi hanya keranaMu...bukan sahaja untuk diri bahkan untuk seluruh umat RasulMu...bukan untuk saat ini, bahkan untuk sepanjang zaman ini...Ya Allah...ajarkan aku apa yang aku tidak tahu tentang ilmuMu Ya Allah...ingtkan aku jika aku terlupa tentangMu...Redhailah aku Ya Allah...


-Rintihan hamba yang dhoif-

No comments: