Monday, August 10, 2009

Bicara seorang hamba


Bismillahirrahmanirrahim...

Semoga pengunjung blog ini dan sahabat-sahabat berada dalam keadaan yang sihat sejahtera, doa saya agar kalian tabah menghadapi sebarang ujian yang hadir dalam setiap genap ruang kehidupan.Benar, ujian itu datang dalam pelbagai bentuk dan cara.Hadapilah dengan penuh hikmah dan sabar. Sebenarnya, banyak perkara yang ingin dikongsikan bersama.Alhamdulillah, banyak input yang saya peroleh dan ingin sekali dikongsikan di ruangan ini, namun baru kini punya masa berkualiti untuk berkongsi.

Dengan izinNya saya berpeluang menyertai muktamar ABIM pada 1 Ogos 2009 yang lalu, dan bersempena dengan muktamar tersebut diadakan Seminar Tajdid Generasi & Gerakan Dakwah:Menangani Kemelut Sosio-Politik Ummah menerusi Manhaj Ilmiyyah Ruhaniyyah di samping Debat Perdana oleh Syeikh Fuad Kamaluddin Al-Maliki(orang negori tau..huhu). Untuk seminar tersebut saya hanya berpeluang menyertainya selepas waktu Zuhur memandangkan pada sebelah paginya membantu sahabat menjadi fasilitator untuk program Rehlah IKRAK, memandangkan fasilitator perempuan hanya seorang sahaja. Ada hikmahnya mengapa Allah meletakkan saya bersama-sama mereka di sana pada sebelah paginya..huhu.

No comments: