Monday, September 23, 2013

We love we care

Hamdan lillah wa syukru lillah..

Masa terus berputar, rugi bagi mereka yang leka. Benarlah akhir zaman ini masa semakin singkat dek kerana kerana Allah s.w.t telah mencabut keberkatan waktu itu. Nastargfiruka wanatubuilaik.

Mengenangkan nasib saudara seislam di Syria, Palestin, Mesir, Rohingya, Selatan Thailand dan lain-lain cukup membuatkan diri insaf akan kesenangan hidup di bumi Malaysia. Barangkali anak-anak di Malaysia kenyangnya melampau-lampau sehingga mengundang obesiti, berbanding kanak-kanak di sana yang azamnya hanya jihad, makan bukan perkara yang penting lagi. Melihat ibu, ayah, adik, abang dan kakak terkulai layu tidak bernyawa, hanya senyuman mengukir. Allahu Allah.

Apa pun jua, ini semua kehendak yang Esa. Mahu menguji hamba-hambaNya yang beriman. Benar, mereka insan terpilih, buat kita di sini berjihadlah dengan ilmu, bersungguh-sungguh dalam bidang yang kita ceburi biar kelak menyumbang kepada Islam dan seluruh ummat ini. Perkuatkan doa dan munajat buat keselamatan ummat Islam. Jika ditanya kepada mereka apa yang mereka mahu kita lakukan? Mereka akan menjawab “Pulanglah ke negara kamu, sebarkan apa yang berlaku di negara kami dan doakan kami!”

Buat Basyar Al-Assad dan sekutunya yang menzalimi umat Islam, barangkali kau akan diberi hidayah. Jika ya, Alhamdulillah kerana taufik dan hidayah-Nya mampu membawa engkau ke arah kejayaan ummat ini. Jika tidak, engkau bakal menerima balasan di akhirat kelak jika tidak di dunia. Allah membiarkan kamu dan sekutumu melakukan kezaliman sesuka hatimu kerana Dia mahu mengumpul dosa-dosamu. Celakalah kamu yang sedang gembira melakukan dosa kepada umat Islam!

Ayuh lazimi Qunut Nazilah! Semoga Allah mengangkat doa-doa kita buat para pejuang-Nya. Allahumma amiiin..


No comments: