Wednesday, July 4, 2012

Usrati habibati



Saya rindu usrah.

Saya rindu anak-anak usrah yang sekarang sudah membawa haluan masing-masing meneruskan pengajian di universiti tempatan dan anak-anak usrah yang ditinggalkan di Bumi Kuantan. Doakan akak kembali! InsyaAllah, sangat mahu ke sana dan meneruskan pengajian di sana jika diizinkan Allah.

Intan, Shima, Hawa, Nisa, Fiqah dan Mira. Mesej-mesej ingatan terus menjadi penghubung antara kita. Semoga Allah mempertemukan kita suatu hari nanti. Mereka ini semua insan-insan yang dahagakan ilmu. Yang sentiasa mahu memperbaiki diri. Bangga dengan kalian. Jom sama-sama perbaiki diri!

Ana, Pipah, Kak Ira dan Ina. Kalian orang hebat. InsyaAllah kalian boleh pergi jauh dan mampu bimbing adik-adik yang lain. Yang penting kalian kena sentiasa kuat dan minta kepada Dia sebab Dia kan sumber segala kekuatan. Perginya kami bukan bermakna kami sudah tidak bersama kalian, tetapi ukhwah kita tetap akan kekal insyaAllah mudah-mudahan sehingga ke syurga kelak. Ameen Ya Rabb.


Tidak dilupai sahabat-sahabat seusrah; Athirah, Imtinan, Wan, Dodi, Kak Joh, Kak Syibi, Nab, Zai, Awa, Dila, Tikah. Kalian masing-masing punya kelebihan tersendiri. Di mana sahaja kalian berada doa tetap ada buat sahabat-sahabat agar dipermudahkan urusan. Kahwin nanti jangan lupa jemput!:)

Usrah memang awesome. Bertambah awesome dengan ahli-ahlinya. Huhu. Alhamdulillah syukur Ya Allah atas nikmat ini.

Budayakan usrah kerana itu salah satu sunnah Rasulullah yang bermula di rumah Al-Arqam Abi Al-Arqam. Usrah untuk menimba ilmu, menyemai ukhwah, mengisi perut (huhu), berkongsi ilmu dan bermacam-macam lagi. 

Yang berkesempatan boleh mulakan usrah dalam keluarga masing-masing. Usrah kan keluarga^_^

No comments: