Thursday, May 10, 2012

Kenang daku dalam doamu

Saya suka menatap gambar TGNA berdoa. Jelas terpancar keihklasan dan tawadhuknya beliau. Oh ye, walaupun saya ini bukanlah sesiapa untuk menilai ikhlasnya seseorang kerana ikhlas itu urusan Allah, tetapi saya tetap mengatakan sedemikian. Hati ini yakin bahawa beliau mahukan yang terbaik untuk ummat ini dan Islam akan kembali gemilang. Ya, itu janji Allah buat ummat ini. Keyakinan ini sama-sama kita sandarkan hanya pada-Nya. Tetapi persoalannya adakah kita mahu melihat sahaja atau sama-sama di bahagian saff hadapan?

"Ct, tolong doakan saya rajin..hoho"

Saya tersenyum mendapat mesej ini.

"Ct kena doakan ayu dapat 4 flat, kahwin cepat..erm apa lagi ek"

Sekali lagi saya tersengih mendengar kata-kata rakan yang seorang ini.

Buat sahabat-sahabat yang mendoakan saya tanpa pengetahuan saya, terima kasih saya ucapkan. Barangkali kejayaan saya, kebolehan saya melakukan sesuatu dan kemudahan dalam segala urusan dunia adalah berkat doa yang ikhlas oleh guru-guru, ibu bapa, adik-adik, abang-abang dan sahabat-sahabat. Subhanallah. Hebat kuasa doa kan? 

Maka, teruskan berdoa dengan dipasakkan niat yang ikhlas lillahita'ala. Sedih andai apa yang kita buat tidak mendapat redha Allah, bimbang kalau-kalau redha manusia yang sebenarnya dicari tetapi bukan redha Allah. Nauzubillah. Mohon jauh sejauh-jauhnya. 

Sahabat-sahabat tolong doakan saya jadi hamba Allah yang baik, jadi anak, adik dan kakak yang taat pada kedua ibu bapa dan perintah Allah dan Rasul-Nya. Bertudung litup bukan jaminan seseorang itu baik. Menyampaikan kata-kata yang indah juga bukan jaminannya. Hakikatnya Allah yang lebih Mengetahui. 

Jom sama-sama doa Islam akan kembali tertegak di dalam negara kita. Tapi, ingat bina Islam di dalam diri kita dahulu. Doa Allah beri kita kekuatan hadapi suasana dunia yang penuh dengan fitnah (ujian). It will never end. Selagi belum kiamat ianya akan berterusan. Just smile and proceed your job as His servant and caliph. Life is not that easy. Life needs you to sacrifice something that you loved most. Life is a journey towards the eternal destination. AKHIRAT.

Oh Allah, I am really waiting for your call. Perkenankanlah.

No comments: