Wednesday, November 16, 2011

Jom bercinta nak?


Seronok kan bercinta dalam usrah. Semoga kecintaan ini membawa kita kepada kecintaan Si Pemilik Cinta. Usrah bukan sekadar duduk ramai-ramai dan berbincang soal agama sahaja. It's more than that. Semoga kita terus istiqamah dan mampu menjadi naqibah yang mampu mempengaruhi diri sendiri dan ahli-ahli usrah. Menjadi naqib kepada diri sendiri dan orang sekeliling pun boleh juga! InsyaAllah.


Saya kenal cinta Allah bermula dengan usrah. Alhamdulillah. Terima Kasih Allah^_^


"Ceduklah sebanyaknya pengalaman dan ibrah dari setiap usrah yang dikau kendalikan. Yakinlah sebenarnya engkau yang lebih memerlukan sesi usrah untuk belajar membangun persediaan diri dan kemahiran berdakwah. Kerenah, telatah, gaya interaksi, penerimaan dan pemahaman ahli-ahli usrah mampu 'mendidik' naqib dan naqibah mereka. Bertuahlah ahli-ahli usrah yang sentiasa bermotivasi mengendalikan usrah masing-masing"

(Dr. Harlina Siraj)


Menjadi seorang naqibah bukanlah beerti kita merupakan yang terbaik. Tetapi itu suatu peluang yang Allah bentangkan di hadapan kita untuk kita perbaiki diri dari segala aspek. Buang perasaan inferioriti kompleks dan semai rasa optimis agar perasaan yang sedemikian akan sebati dengan jiwa. InsyaAllah. Perbanyakkan doa agar Allah bimbing kita jadi hamba-Nya yang terbaik. Sebaik-baik manusia adalah manusia yang memberi manfaat kepada manusia lain.


Seinfiniti syukur buat Allah yang masih memberi peluang kepada saya dan sahabat-sahabat yang sentiasa dipalit dosa. Jom sama-sama perbaharui taubat. Dalam masa sehari kita sudah boleh mengumpul dosa. Dosa mata, lidah, telinga dan kaki.


1 comment:

aimi said...

sangat setuju... rakan-rakan diluar.. jom usrah :)