Tuesday, January 19, 2010

Melebihi cinta padaNya?


"Wahai Tuhanku,cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka mencurahkan kasih sayang memelihara dan mendidikku ketika kecil" (Al-Isra:24)

Doa yang acapkali kita lafazkan usai sahaja solat fardhu,moga benar-benar dari hati dan diperkenankan Ilahi, jasa yang tiada tolok bandingnya, kita semua mengerti. Namun pernahkah anda terfikir bahawa cinta mereka cinta dunia yang membawa kepada cinta pada Sang Pencipta?Dia yang menciptakan dua insan yang sangat penting dalam hidup kita.Tanpa izinNya sudah tentu kita tidak bisa lahir ke dunia yang hina.Persoalannya apakah cinta kita kepada mereka melebihi cinta kita pada Allah dan Rasul?Tanyakan soalan ini pada diri kita andai kita lebih mencintai mereka, dunia dan seisinya atau apa sahaja melebihi cinta kita kepada Allah dan Rasul.

Buat insan di bawah, diri ini sangat merinduimu,moga kalian baik2 sahaja di sana, buat abangku,walaupun tidak dapat bersama yang lain untuk menghantarmu namun doa sentiasa dititipkan agar kau menjadi anak soleh harapan kita sekeluarga. Buat adikku, teruskan kuat dan bersemangat. I know you are such a strong girl!Belajar rajin2 ya, dan doakan adik dan kakakmu ini juga:)Buat mak dan abah yang rajin membaca blog ct, terima kasih atas dorongan antum selama ini, teruskan menyokong ct dari belakang tanpa ct sedar dan jua sedar:)Barakallahulakum....