Monday, October 26, 2009

Apabila manusia terlampau “pandai”

Tulisan ini barangkali ditujukan buat golongan yang sememangnya “pandai” dalam mempersoalkan hukuman Allah dan tidak kurang juga berani memperlekeh-lekehkan agama Islam tanpa ada rasa malu pada Sang Pencipta yang merupakan pemilik alam ini, bahkan malunya hanya pada manusia yag berharta dan berkuasa. Inilah yang dikatakan Islam hanya pada nama…Na’uzubillah min zalik.Allah…ampunilah dosa-dosa kami, tunjukilah kami jalan yang lurus yang engkau redhai…kesimpulannya tulisan ini untuk kita semua yang bergelar dai’e ilallah…

Firman Allah, (49:10)

“Sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara. Kerana itu, damaikanlah antara kedua-dua saudaramu (yang berselisih) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat”

Semalam,25 Oktober 2009 (Ahad), saya dan dua orang lagi sahabat diberi kesempatan oleh Allah s.w.t untuk hadir ke Seminar Pelaksanaan Undang-undang Syariah : Isu & Cabaran. Seminar diadakan di Dewan JAIP, Kuantan bersebelahan dengan masjid.Alhamdulillah, dan satu perkara lagi saya terpaksa ponteng kelas Human Genetic semata-mata mahu ke sini.

No comments: