Tuesday, December 30, 2008

Sem baru

Salam 'alaik...
Lama juga blog ini tidak diupdate...Pelbagai perkara yang ingin dinukilkan...
Sem baru azam baru????Yang pasti setiap hari perbetulkan niat dan azam saya supaya belajar dengan lebih bersungguh2 dan mendapat keputusan yang lebih baik daripada sebelum ini, dan harus diingat bahawa niat mestilah keranaNya, segalanya datang dari Allah s.w.t, usaha+doa+tawakal....gembirakan mak dan abah yang sudah memberi diri ini macam2, terima kasih mak abah!Hanya Allah yang mampu membalas jasa antum berdua.
Tidak lupa juga urusan2 keranaNya, bukan mudah untuk istiqamah dalam sesuatu perkara. Moga Allah kuatkan diri hambaNya yang lemah ini. Selagi kita masih seorang pelajar di sebuah universiti, laksanakanlah taggungjawab semampunya tanpa mengabaikan urusan ummat yang kian meruncing..
Salam maal hijrah, tahun baru...ya kita semakin mendekati kematian...Bila?Bagaimanakah khatimah kita..Mohon padaNya moga khatimah kita baik....Kita hanya hamba yang hina yang setiap hari melakukan dosa.Jangan lupa ye sebelum tidur solat sunat taubat + al-mulk...teruskan istiqamah ya sahabat2...
Biarlah segala azam dilaksanakan sebaik mungkin dan jangan kita tangguh2 kerana sampai suatu saat hati kita kan menjadi keras...Pada sahabat2 yang menempuh kegagalan, ingatlah ianya suatu ujian dariNya...jangan kita tewas, Allah tidak memandang pada outcome tetapi pada usahamu!
Bagi yang terlibat dengan kerja2 dakwah jangan memandang enteng pada pelajaran, usaha perlu dilebihkan kerana apabila sudah tahu setiap hujung minggu akan sibuk pastikan belajar secara konsisten dan siapkan tugasan secepat mungkin!
Risau juga dengan keadaan sekarang.Sama2 solat hajat untuk ummat islam di seluruh negara. Moga apa yang mereka perjuangkan mendapat bantuan dari Allah s.w.t..
last but not least...
Thanks Ya Allah for the great life....Alhamdulillah ala kulli hal...

No comments: